De 10 beste blogtips en andere (advertentie-) valkuilen

Op Facebook zie ik ze deze week regelmatig – gratis producten bestellen door een kortingscoupon te downloaden. Maar dan wel deze advertentie ‘liken’ en uiteraard delen met je vrienden.

 

Ook wordt ik bestookt met mails over de beste blogtips. Door hier op te reageren kan ik allerlei aanbiedingen krijgen voor een masterclass, een e-book of meteen op een verzendlijst staan van een andere aanbiedingssite. Herkent u dit en denkt u dan ook: HELP!

 

Op deze site wil ik vooral zinnige zaken zetten, waar u wat aan heeft, als drukbezette manager die in contact wil zijn met zijn medewerkers. Daar kan een goed geschreven blog uiteraard bij helpen, maar het is niet zaligmakend. En het is ook geen toverstaf waarmee de communicatie ineens open en zonder ruis is.

 

Want: een blog is in eerste instantie eenrichtingsverkeer. Ook al roepen de ‘professionele bloggers’ dat je de conversatie moet aangaan – wel de reacties ‘moderaten’ – toch vindt er beperkter feedback plaats dan in een tweegesprek. Ga dus het gesprek aan door naast de medewerker te gaan staan, gewoon bij de koffie automaat of schuif een stoel aan bij het bureau van de medewerker. Dat is tweerichtingsverkeer.

 

Voor de manager die toch met de vraag zit: ‘Wat zijn dat dan, goede blogtips?’ zet ik een paar deuren open:

  • Verplaats je in wat de medewerker beweegt.
  • Vraag je af waarom je dit blog schrijft – breng focus aan.
  • Een blog verschijnt niet te vaak, niet te weinig maar wel in een vaste frequentie. Een goede frequentie kan zijn eens per week of eens per maand.
  • Weet u niet wat je hier mee aan moet? Neem dan vrijblijvend contact met me op, wellicht kan ik u verder helpen.

Ik wil alle lezers vragen een bericht op deze site achter te laten over zaken waar ze tegenaan lopen op het gebied van interne communicatie, zodat ik daar een antwoord op kan geven, persoonlijk of in de vorm van een nieuw blog.

 

En de aanbiedingen met stembuttons en korting coupons op Facebook? Ik zou een ieder willen zeggen: voor niets gaat de zon op. Kijk goed of ‘gratis’  ook echt gratis is, voor u gedwongen een e-mailadres of andere contactgegevens achter laat.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.