De kracht van jezelf blijven – het DNA van de Huishoudbeurs

Mijn Perskaart en de Huishoudbeurs ShopperMijn blog over de Huishoudbeurs als merk leverde mij een uitnodiging op van Rendy Kee, Marketing Communicatie & PR Manager, om  te komen ervaren en beleven of de huishoudbeurs ‘het’ nog steeds heeft.

 

‘sinds 1982 Het’ is het DNA van de Huishoudbeurs, de elementen die zo herkenbaar zijn voor dit evenement. Dit zijn de huishoudelijke artikelen als braadpannen, stofzuigers, strijkmachines en de groentensnijder die hier al vanaf 1982 te vinden is. Maar ook het proeven van nieuwe producten en vertrouwde smaken in een nieuw jasje zoals pindarotsjes met Zuid Afrikaanse pinda’s. Remia die haar nieuwe reclamecampagne heel slim combineert met de oudhollandse sjoelbak waarmee een pollepel te winnen is en de elfenlichtjes (drijvende vlammetjes) die mijn oma al op de huishoudbeurs kocht; ze heetten toen alleen nog niet zo. Bij de ingang krijgt de bezoeker nog steeds een boekje met kortingsbonnen, maar tegenwoordig  kan de bezoeker van te voren ook al aanbiedingen selecteren en kortingsbonnen downloaden op de Huishoudbeurswebsite. Op de beurs staan grote borden met QR codes voor gratis apps en koppelingen met Facebook zodat na de beurs de klanten nog steeds bereikt kunnen worden.

 

De Huishoudbeurs gaat mee met haar tijd, om aan te blijven sluiten bij de (huis)vrouw van nu die niet alleen huisvrouw, schoonmaakster, moeder en echtgenote is, maar ook de zelfbewuste moderne vrouw, die carrière maakt, technisch inzicht heeft, zich wil ontspannen en zich er niet voor schaamt een ‘vijftig tinten grijs laatje’ in haar nachtkastje te hebben. Daarom zijn er ook erotische producten te koop en noviteiten als de Powercube; een slim stopcontact. Met leuke kleurtjes, want het blijft een beurs die zich richt op vrouwen.

 

Vrouwen zijn beslissers en vaak degenen die de boodschappen doen dus de Huishoudbeurs is een waar walhalla om deze doelgroep te bereiken.  Of, zoals Rendy het zegt: als je je doelgroep hier niet vindt, waar denk je deze dan te kunnen vinden? En om deze vrouwen te lokken, wordt er door de standhouders zelfs niet voor teruggedeinsd om halfnaakte mannen in te zetten of mannen met een roze mop de vloer te laten dweilen.

 

De Huishoudbeurs wil vooral ‘een gezellig dagje uit voor vriendinnen’ zijn. Maar tussen de bezoekers bevinden zich niet alleen de vriendinnen, maar ook moeders met hun dochters, dochters met hun vader en zelfs mannen die samen rondlopen in de ene hal, terwijl hun vrouwen samen op het nieuwe Women Inc. festival rondlopen; wat voor mannen wellicht iets te letterlijk roze gekleurd is.

Alina, Alise en vader Koos van Lezo zoetwaren

Deze evolutie beperkt zich niet tot de bezoekers, ook bij standhouders blijkt dit Huishoudbeurs DNA erfelijk te zijn. Standhoudster Ina Snoek bijvoorbeeld, staat niet alleen met haar strijkmachine op de beurs maar sinds dit jaar ook met haar dochters Alise en Alina die een eigen stand hebben met Belgische spekken.

 

Duurzaam en authentiek, dat zijn elementen die deel uit zijn gaan maken van het DNA van dit evenement. De echte Bosche bollen van Jan de Groot, de echte kroketten van Kwekkeboom, ambachtelijk Italiaans IJs en souvenirs uit Amsterdam zijn te vinden naast über huisvrouw Marja Middeldorp die Blue wonder nog eens extra aanprijst met de leus: half dopje, wondersopje. Een feest der herkenning, waar de glimlach van melancholie afgewisseld wordt met de verrukking over noviteiten, verrassingen en grappige acties. De Huishoudbeurs is een oer-Hollands festival waar Loes en Ellen een gezellige dag beleven maar waar ze straks ook hun dochters mee naar toe gaan nemen om te genieten van een dagje uit.

Arie

Ik heb erg gelachen om je blog over de huishoudbeurs. Ik ben dit jaar met mijn vrouw meegegaan en heb een batterijlader gekocht, in tas met gebruiksaanwijzing. Wie weet ga ik volgend jaar weer mee, ik vond het wel leuk.

Kathie Hoff

Trying to find powerful online marketing that isn’t full of BS? I apologize for sending you this message on your contact form but actually that was the whole point. We can send your ad text to websites through their contact forms just like you’re receiving this ad right now. You can target by keyword or just go with bulk blasts to websites in the country of your choice. So let’s say you want to send a message to all the web developers in the United States, we’ll grab websites for just those and post your ad message to them. As long as you’re promoting something that’s relevant to that business category then you’ll receive an awesome result!

Send a reply to muhammad2435tay@gmail.com for the details

Bonnie Newland

Need to find effective online promotion that doesn’t charge a fortune and gets amazing resuts? I apologize for sending you this message on your contact form but actually that was kinda the point. We can send your advertising copy to websites via their contact forms just like you’re reading this ad right now. You can specify targets by keyword or just fire off mass blasts to sites in the country of your choice. So let’s assume you need to send a message to all the web developers in the US, we’ll scrape websites for just those and post your ad message to them. As long as you’re advertising something that’s relevant to that business category then you’ll be blessed with an amazing response!

Fire off a quick message to mark3545tho@gmail.com for the details

Kerry Meade

Are you looking for effective online marketing that delivers real results? Sorry to bug you on your contact form but actually that was the whole point. We can send your promotional text to websites via their contact forms just like you’re reading this note right now. You can target by keyword or just fire off mass blasts to sites in the country of your choice. So let’s assume you want to send a message to all the interior decorators in the United States, we’ll grab websites for only those and post your advertisement to them. As long as you’re advertising something that’s relevant to that niche then your business will get awesome results!

Write a quickie email to john2830bro@gmail.com to find out more info and pricing

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.